20. června 2016

Now You See Me 2 - kéž by to člověk radši neviděl [3/10 A.S.]

1. První díl této trilogie (jejíž doufejme závěrečný díl nás postihne v kinech za rok) mi přišel únosně zajímavý, sice nijak ohromující, ale své kouzlo to mělo. Druhý díl je skok do filmové propasti. Na všech úrovních. Režie, scénář, herecké výkony, ale bohužel i samotná produkce a provedení, kde film o kouzelnících hodně sráží to, že místo dojmu že "tohle mohlo být fakt pěkné kouzlo" člověk odchází jen s pocitem "tohle udělat v CGI asi dalo práci". Kdybychom to převedli na pocity diváka při kouzelnickém představení, tak divák odchází s pocitem že ví jak to kouzelník udělal, místo s otázkou: sakra, jak von to dokázal. Škoda.

2. Režie Now You See Me 2 se ujal John M Chu  (specialistu na taněční filmy a klipy) a odvedl úděsnou práci, zejména v tom že neumí uřídit herce, ani žánr, natož ten scénář. Nazvat slátaninu od Eda Solomona (MIB, Charlies Angels) scénářem je ovšem hrubá nadsázka, protože jestli něco dokazuje, že už náš svět ovládají roboti, tak je to právě tahle blitka. Kterou hádám že vyklopily na papír počítače, v případě tohodle sequalu. Odmítám že by tohle mohl napsat člověk, protože tak bezduše poslepovanou blbost, kde se jen zmixují takový ty "základní stavební prvky filmových příběhů moderní doby" jako A) vše pohánějící trauma z dětství, B) nejméně 3 twisty, C) aspoň jedna dvojrole, D) rozkol mezi členama týmu E) velkolepé finále působí zcela nehumanoidně. Není tam žádná reálná emoce, žádné moudro nebo poselství (ačkoliv se o to film velmi neobratně snaží), a bohužel taky žádná legrace a minimum napětí. Skoro se až musím omluvit Warcraftu.

štětka, limo-driver, geek a pimp dělají kouzla. wow.

3. O čem film je nemá VÚBEC ale VŮBEC smysl řešit. Je to srágora zahrnující elementy A-E předchozího bodu, aniž by cokoliv řekla. Ale pro ty z vás co bolestně touží po tom dozvědět se něco víc o příběhu, tak: HorseMan sou už rok někde odklizení v utajení, poslouchají instrukce od tajemné organizace zvané The Eye, které jim tlumočí jejich leader a zároveň FBI agent Dylan Rhodes (Mark Ruffalo). Dylan, jak víme, má zvláštní soukromou motivaci bejt sám kouzelníkem, protože jeho otec taky kouzlil, a nedopadlo to s ním dobře. Když HorseMan dostanou od Eye povolení se znova zjevit na veřejnosti, při plánovaném odhalení dalšího odsouzení-hodného korporátníka, tentokrát zneužívajícího osobní informace důvěřivých Američanů, zjistí, že se sami stali objekty kouzelnického triku někoho jiného. Zbytek filmu se s tím snaží vypořádat a to způsobem, který by byl co nejméně logický a co nejmíň zábavný pro diváka. A daří se jim to.

to se vám jen zdá, že mám stylizaci do Hitlera ve filmu od Wese Andersena


4. Z obsazení kvůli těhotenství vypadla Isla Fischer a nahradila ji Lizzy Caplan. Lizzy Caplan je oproti svému akademickému zaměření na drama především obsazovaná jako komička (Freaks and Geeks, New Girl, Interview), a tady jí režisér nepochopitelně žene do vysloveně sit-comového a velmi stylizovaného hraní. Což je tak v rozporu se zbytkem filmu, že se tím stává naprosto, ale NAPROSTO nesnesitelnou a aktivní utrpení divákovi zpusobující postavou. Je to takové vybočení z žánru (na obou úrovních, dialogama i fyzickým přednesem), že člověk nestačí chápat. Caplan hraje svojí postavu podobně jako hrála Rebeccu Ruxin ve skvělém sitcomu The League nebo Casey z trochu méně povedeného Party Down. Pokud tyhle sitcomy neznáte, zkuste si představit třeba (méně chytrou a méně sexy)  Malory z Archera, nebo Chandlera z Friends či Bernarda Blacka z Black Books, jak cynicky glosují dění ve filmu, který A) není sitcom, B) není primárně komedie, C) nemá stavbu dialogu na to aby unesla cynické a hlavně slovně velmi rozvité glosování) D) a nedělá to žádná jiná postava. Je to fakt příšerný.

...and I... jizz in my sleeve

5. Dál režisér neuřídil Jesseho Eisenberga, jehož neurotičnost, zadrhávání, překotnost a jakýsi OCD autismus se tady ještě prohloubil, a je teda taky nesnesitelný. Přitom Eisenberg nedávno v Louder Than Bombs ukázal jakej je skvělej herec, když ho někdo klidní. Jediný dvě role který vyžadovaly a oprávněně použily ten jeho iritující a překotný styl mluvy byly v Social Network a  American Ultra v Now You See Me to němělo co dělat a působilo to pouze rušivě. 

vzdávám se, je to fakt debilní film, přiznávám

6. Námět obsahoval spoustu mega-stupidit, a po divákovi se chtělo čistě aby to spolkl protože to "je asi to kouzlo". Nebo hypnóza, se kterou při natáčení radil Keith Barry. Spoiler: Ale ať už je to únos pětice lidí v hypnóze z USA do Číny (tedy víc jak 15 hodin cesty), nebo to jak nesmyslně si podávali ten čip poté co ho už ukradli a byli prohledaní - wtf - proč by osoba, která už PROŠLA tou osobní prohlídkou, zatímco měla tu kartu, ji posléze předala někomu dalšímu, kdo prohlídkou eště neprošel? Navíc tam to CGI bylo vyloženě na škodu a směšné. Plus tam bylo pár pod-zápletek jen tak ledabyle naznačených, které třeba i měly potenciál, ale pak už se na ně nesáhlo Spoiler: potenciální romantická linka mez Caplan a Francem, nebo FBI duel mezi Ruffalem a jeho kolegama. A ta všemocná organizace Eye? A její záhadná motivace? A způsob komunikace? A financování? Vše k smíchu.

neviděla ste někde tohodle kluka? má na čele takovou divnou jizvu a kouzlí

7. Nejvíc si na sebe ale film nadělal tím závěrem. Big spoiler: vedle toho kriplího triku, jak absurdní je, aby se parta lidí, co se živí ne kouzlením ale zcela přiznaně manipulací lidí a jejich vnímání, odhalila "celému světu" (aby ne, proč by se na takovou blbost o půlnoci v Londýně nedívali i lidi z jiných světadílů, i když tam mají šest večer nebo šest ráno), že nějaká jiná skupina pár jedinců (Michael Caine a spol) s nima "manipulovala" a na to všichni začali nadšeně tlouct pařátama a provolávat hlasité hurá?  Le roi est mort, vive le roi! Prostě trapas za trapasem, nesmysl za nesmyslem, blbost za blbostí.

Harry Potter na party po promoci z vysoké kouzelnické

8. Co se mi na filmu nelíbilo? Lizzy Caplan jednoznačně vede. Ale ona to nebude její chyba. Je to chyba režiséra, co jí umožnil stylizované sitcomové hraní v nesitcomu, a scénáristy co jí dal nesmyslně dlouhé a otravné věty. Mám pocit, že to prostě o moc líp zahrát nešlo.  Eissenberg a jeho příšerně iritující mluva (opět vina režíséra). Scénář s asi pěti twistama, a zahlcováním diváka voice-overem a vysvětlováním akce. Málo soustředění se na kouzla/kouzlení a víc na žvanění případně nezajímavou akci. Nudnej soundtrack. Neukojená ega a nevyřešená traumata prakticky všech hlavních postav. V jakém jiném filmu máte: A) 2 smrti otce před očima dítěte, B) 3 fingované smrti různých postav, C) vraždu otce matkou před očima dítěte, D) podraz vlastního dvojčete, E) nedocenění rodiči tedy soupeření o vůdcovskou roli a uznání, F) podraz na vlastní dítě, G) double-crossing nejméně dvou postav a spoiler: H) kouzelnický trik kterému je někdo ochoten obětovat cca 30 let života včetně několika let ve vězení, případně život a v tomhle filmu hned dvě z postav. Eh. Pejsek s kočičkou by to uvařili líp. A Woody Harrelson  evokuje Haymitche Abernatyho z Hunger games víc než cokoliv jiného.

a pak sem šel hledat Andyho....

9. Co se mi na filmu líbilo? Harry Potter opět potvrdil že je dobrej herec, stejně jako Mark Ruffalo. Film měl pár vizuálně zajímavě poskládanejch obrazů - například úplně poslední a první skutečně hypnotizující záběr na schodiště. Byly tam možná dva vtipy. Jako film to má ode mě 2 body, jeden za to že "je to drahej film a vizuálně dobře vypadá" a druhý za Radclifa a Ruffala, byť v dementních rolích. Jako žánrovka to má body 4, protože se to snaží a pro určité diváky možná i uspívá v tom vypadat "sexy", má to spoustu "wtf" momentů co asi ti diváci chtějí, a je to takové megalomanské, že to tím možná určitou skupinu lidí zaujme. Plus se hodně lidem určitě bude líbit to prostředí, ve kterém se příběh odehrává, to sedlo, ačkoliv je nevyužité, tak aspoň je to autentická Čína.

upgrade triku: z tohodle klobouku nevyleze králík ale další Číňan



10. Pro koho film je? Pro nadšené fanoušky prvního dílu. Pro fanoušky Daniela RadcliffaDave Franca. Pro lidi co mají rádi dvojrole, kór když jednou z nich je zlé dvojče. Pro lidi, co mají rádi žánrově nevyhraněné filmy, oscilující na pomezí krimi, komedie, sitcomu, akčního filmu a filmu o zajišťování světového míru a dobra pomocí jakýchsi podivně se chovajících rádoby Robin Hoodů. Ovšem s emoční vyspělostí Charlieho Harpera. Pro všechny ostatní, kteří chtějí vidět dobré a vtipné heist-movie, s týmem který oproti těmhle nesympatickým břídilům skutečně funguje jako "jeden organismus" ať si pustí Soderbergovy Oceans 11.

Barry údajně zhypnotizoval svojí ženu aby rodila bez anestezie. Pašák

PS: pokud se opovážíte zpochybnit jakýkoliv moment filmu, záhy se dozvíte že se určitě stal v něčí, případně kolektivní hypnóze. Doufám, že hypnóza skutečně funguje takhle mocně, a že se mi tedy již delší dobu jen zdá, že v předvolebních průzkumech tady vítězí Trump.

2 komentáře:

  1. Odst. 8., písm. A-G) je popis kterýho Okamihu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to nejvic nacacanyho, tedy celeho filmu, kde se zhruba ob 5 minut odhaluje dalsi zcela necekane a o to vic dementni vysvetleni neci motivace nebo traumaticke minulosti, pripadne kouzelnickeho triku s tim nejak souvisejici a o to mene smysl davajici...

      Vymazat